vrijdag 6 april 2012

Rijbewijs

Het wordt steeds lastiger om dit blog bij te houden want het meeste nieuws schrijf ik op Facebook. En dan kom ik dus met mijn eieren na Pasen hier. Maar dit is toch wel de moeite waard lijkt me zo: Jules heeft zijn rijbewijs gehaald. Hij had zijn learners al een hele tijd. Je mag dan met iemand naast je oefenen. Die iemand was Richard en niet ik. Ik ben een vreselijke bijrijder en dat maakte hem iets te zenuwachtig :)
Dit was zijn tweede poging: de eerste keer was ie redelijk overtuigd van zijn slagen.....NIET dus. En om eerlijk te zijn waren wij allebei blij dat ie het niet haalde. Hij had iets te veel lef. Na een periode van: "nee laat maar, ik heb toch geen auto" ging hij weer aan het oefenen en gister examen. Ik was zenuwachtiger dan Jules geloof ik. En ik hoopte nu ook erg dat hij het zou halen. Dan kan hij komende tijd nog goed oefenen voordat hij in September in Calgary naar school gaat. Owwww.....wat gaat het toch allemaal snel!


3 opmerkingen:

  1. Hoelang heeft hij gedaan om zijn rijbewijs te halen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd dat hij hem gehaald heeft! Een rijbewijs geeft veel opties, zoals bijbaantjes en vrijheid om te reizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hoeft hier geen lessen te nemen, meestal oefenen ze met een van de ouders er naast. Onze kids hebben allebei 10 lessen gehad om te voorkomen dat ze 'bad habits' van ons over zouden nemen. Je moet (als ik me goed herinner) 1 jaar je learners hebben voor je examen mag doen. Alles bij elkaar duurt het allemaal niet zo lang (en kost het niet zoveel). En ja, je moet hier wel een auto hebben voor school, werk etc. Er is geen goede bus of trein verbinding tussen Okotoks and Calgary. Gr. Jacky

    BeantwoordenVerwijderen