dinsdag 25 juni 2013

Een paar dagen later...


Wat een puinhoop overal! High River (13.000 inwoners) is zeker het zwaarst getroffen. Het hele dorp is nog steeds geëvacueerd, mensen kunnen en mogen niet terug naar hun huizen. Het ziet er naar uit dat 95% van de huizen schade heeft. Er zijn 3 doden gevallen en wie weet nog meer.
Wij hebben (hadden?) een kantoor in High River en vele collega's, we horen de persoonlijke verhalen. Mensen komen en bellen naar ons kantoor in Okotoks en zoeken woonruimte. Vragen of we huurhuizen hebben. Heel veel mensen hebben niets meer...
Het heeft direct invloed op mijn werk: ik heb klanten waarvan hun huis pas verkocht is, de overdracht is komende vrijdag. Ze zouden een advokaat uit High River gebruiken voor het papierwerk.....niet dus. Ze hebben een advokaat hier benaderd en hopen dat alles voor vrijdag geregeld kan worden. Zij werkt in High River bij een tandarts....voorlopig niet dus.
En zo heeft dit op alles en iedereen invloed. Bas is nog steeds hier, hij heeft nog geen stroom in zijn appartement.


Ik ben ontzettend onder de indruk, het houdt me de hele dag bezig. Ik ben zo onder de indruk van de hulp die mensen bieden, ongelooflijk. We hebben geld aan het Rode Kruis overgemaakt en zakken met kleding en schoenen afgegeven. Maar dat is niets als je weet dat mensen hele gezinnen in hun huis hebben ondergebracht. In Calgary vroeg de burgemeester om 600 vrijwilligers die mee konden helpen aan de schoonmaak. Duizenden gaven gehoor aan de oproep en kwamen met rubberlaarzen en handschoenen aan om te helpen. 
Het zal nog heel lang duren voor dat alles weer "Back to normal" is.



1 opmerking:

  1. Het is ongelooflijk hè. Wij hebben ook geld gedoneerd. Ik hoop dat alle getroffenen genoeg help krijgen om hun leven weer op de rails te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen