maandag 3 oktober 2011

Welkom!

Welkom op mijn nieuwe weblog!
Na bijna 6 jaar, 333 berichtjes en 1174 reacties heb ik mijn oude blog www.canadaherewecome.nl moeten sluiten.
Weblog.nl is verhuisd en dat zou even wat problemen geven. Maar het gaat me te lang duren. Na weken en weken wachten werkt het nog niet en heb dus besloten OPNIEUW te beginnen. Het is weer even wennen; moet nog wat spelen met de lay-out enzo (even geduld graag).
Ik hoop dat jullie deze blog net zo trouw volgen en weer regelmatig een berichtje achterlaten. Alvast dank!



Wat hebben we een heerlijke zomer gehad. Het weer was geweldig, onze nieuwe huis bevalt erg goed en de vakantie in Nederland was fantastisch.
Het overhuizen liep zeer gesmeerd: niet te stressvol, niets beschadigd en ook de kat voelt zich weer helemaal thuis. Het was wel hard werken hoor! 25 Juni huis verkocht, 26 juni huis gekocht, 23 juli verhuisd en 13 augustus naar Nederland. Dozen inpakken, dozen uitpakken en dan weer vlug koffers inpakken. En uiteraard ook nog werken tussendoor. Het was voor Jules en Richard 4 jaar geleden dat ze in Nederland waren. Voor Bas en mij tweeënhalf jaar. We zagen veel veranderingen....of zijn wij veranderd? Het verkeer is zoooooo druk en snel: alles en iedereen gaat maar door en door. De schakelauto en de smalle wegen waren even wennen, maar dat lukte wel. Nee vooral het tempo...poeh. Verder hier en daar wat nieuwe gebouwen en veranderingen in Waalwijk en Kaatsheuvel. Natuurlijk ook weer frites, frikandellen en kroketten gegeten. En lekker bruin brood met hagelslag. Ik merkte wel dat de behoeft aan bepaalde dingen minder was dan de vorige trip naar Nederland. Toen wilde ik graag naar de HEMA bijvoorbeeld. Nu zijn we er even geweest en het deed me niets. Ik heb nu hier `mijn` winkels, adresjes, lekkernijen etc. En dat besef voelde erg goed.

Wat hebben we allemaal gedaan in die twee weken? Nou gekampeerd dus bij de Roestelberg in de caravan van mijn ouders. Gelukkig was het weer behoorlijk goed, maar toen ik op een ochtend de regen op het doek van de voortent hoorde, kwamen weer even wat herinneringen boven. We hebben de caravan eigenlijk alleen gebruikt als slaapplek en dat beviel goed. We hadden fietsen geleend en de kids zijn ook regelmatig zelf op pad gegaan. Vooral de avond, nee nacht dat ze in Tilburg zijn gaan stappen (niet op de fiets trouwens) was erg leuk. Vooral Jules was helemaal happy dat ie nu (legaal) mocht drinken. Hier is de leeftijd dat je alcohol mag drinken 18. Niet dat ze zich daar aan houden, maar dan is het stiekem dus. Het uitgaanleven is volgens hen wel een stuk gezelliger in Nederland. Wij zijn een dagje naar zee geweest. Ik vond het erg fijn de zee te voelen en te ruiken, had ik gemist. We waren door Rien en Conny uitgenodigd om naar de Efteling te gaan. Super gezellig ook! Zie je: het oer Hollandse woord : GEZELLIG komt regelmatig voor. Wij woonden 3 minuten van de Efteling vandaan (als kind) en later 10 minuutjes. Vele, vele herinneringen dus. We hebben veel geborreld, gegeten weer en (komt ie weer) gezellig gekaart. Veel dingen waren als vanouds, als of we niet weg waren geweest.

Een van de belangrijkste reden voor onze trip was het 50-jarig huwelijks feest van mijn ouders. En omdat wij niet op de eigenlijke dag (21 September) naar Nederland konden komen, was het feest in Augustus gepland. Het was een heel mooi, ongedwongen feest (met een lach en een traan).
En hoe moeilijk het afscheid van iedereen ook weer was: we vonden het alle vier fijn om weer thuis in Okotoks te zijn.



Zo, het begin is weer gemaakt. Eens kijken of ik wat foto’s van onze vakantie kan plaatsten...















7 opmerkingen:

  1. Hoi Blogger! Nu eens Hollandse foto's...Fijn dat jullie je zo thuis voelen in Canada! PS, Wij zijn 2 weken geleden ook weer eens in de Efteling geweest (met de kinderen+ aanhang). Erg GEZELLIG!!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat jullie zo'n mooie zomer hebben gehad! En dat je nu in Canada je 'adresjes' hebt. Ik ben in november even in NL.

    leuke foto's ook!
    p.s. ik word ook gek van weblog.nl, binnenkort maar eens beginnen aan een ander systeem...
    Succes met de opbouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Jacky, leuk verslag en leuk dat je een nieuwe blog bent begonnen!

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk!
    Ben al langer een tevreden gebruiker!
    en wat een HEEEEEEEERLIJKE foto's...broodje kroket, frikadel...nomnomnom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. welcome by blogger...tis wat he die verhuizing, veel ontevreden klantjes.
    Die foto'szien er smakelijk uit, mijn bezoek aan Nederland is inmiddels alweer een jaar geleden, maar Jos (=man) is net terug en ik het 12 frikadellen in de vriezer liggen...yammie.

    Dat van dingen minder missen en je smaakjes hier gevonden te hebben heb ik inmiddels ook ondervonden.
    Toen wij in December nu 2 jr geleden naar Nederland gingen, deden we Eurodisney aan..achteraf hadden we beter naar de Efteling kunnen gaan...is een stuk leuker.

    Verhuisd? heb je op je op je vorige blog foto's staan, komen die nog of houde je dat prive?

    groetjes
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jacky,
    Nog van harte gefeliciteerd met het 50-jarig huwelijk van je ouders. Als ik het zo zie en lees hebben julie weer een heerlijke tijd gehad hier. Maar nog belangrijker is dat je het zo goed naar je zin hebt in Canada, wow!
    Groetjes, Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke fotos volg jullie al een tijdje leuke blog

    BeantwoordenVerwijderen